6 Φεβρουαρίου 2012

Επαγγέλματα

Την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το τι θα γίνουμε όταν μεγαλώσουμε!Η συζήτηση ξεκίνησε από το πόσες τάξεις έχει το δημοτικό και πότε θα τελειώσουμε το σχολείο. Τρομοκρατήθηκαν τα καημένα όταν κατάλαβαν ότι τα χρόνια του σχολείου είναι περισσότερα από τα δάχτυλά τους!!! Στη συνέχεια ψάξαμε να βρούμε τι επιλογές έχουμε όταν επιτέλους τελειώσει το σχολείο. Πρώτα πρώτα κουβεντιάσαμε τα επαγγέλματα των γονιών μας και προσπαθήσαμε να τους δώσουμε ονόματα. Προς μεγάλη μου απογοήτευση συνειδητοποίησα ότι το λεξιλόγιο των παιδιών σχετικά με τα επαγγέλματα ήταν τρομερά φτωχό. Δουλέψαμε λοιπόν όλη την εβδομάδα πάνω σ' αυτό το θέμα με σκοπό να βρούμε το επάγγελμα των ονείρων μας!
Χρησιμοποιήσαμε γνωστό υλικό με σχετικές εικόνες για να μάθουμε καινούριες λέξεις...


και ασχοληθήκαμε μ' αυτό αρκετά. Ενώσαμε τα ζευγαράκια (επάγγελμα με σχετικό αντικείμενο)



Προσθέσαμε στα επιτραπέζια ένα "καινούριο" παιχνίδι που αν δεν κάνω λάθος πρέπει να είναι υλικό από τον ΟΣΚ. 

Αυτού του είδους τα παιχνίδια για να τα κάνουμε ομαδικά τα παίζουμε με τους κανόνες της τόμπολας. Για παράδειγμα στο συγκεκριμένο παιχνίδι παίρνει το κάθε παιδί ένα επάγγελμα, το συναρμολογεί και τις μικρές εικόνες τις αναποδογυρίζουν. Με λάχνισμα αποφασίζουν ποιος θα παίξει πρώτος και  με τη σειρά διαλέγουν στην τύχη ένα τετράγωνο. Ο κάθε παίκτης πρέπει να δώσει την εικόνα του στο επάγγελμα που ταιριάζει. Όποιος συμπληρώσει πρώτος την καρτέλα του είναι νικητής!



Μάθαμε το τραγούδι "Όταν μεγαλώσω" από το cd "Λάχανα και Χάχανα"



Όταν λίγο μεγαλώσω και ψηλώσω άλλο τόσο,
θα διαβάσω, θα σπουδάσω και πολύ ψηλά θα φτάσω.

Τι θα γίνεις, τι θα γίνω;
Αρχιτέκτων, μουσικός, μάνατζερ, υδραυλικός,
σκηνοθέτης, βιολόγος, έμπορος, αρχαιολόγος!

Τι θα γίνεις, τι;
Οδοντίατρος, παπάς, φοβερός κομπιουτεράς
αστυνόμος ή ζωγράφος ή και δημοσιογράφος!


Χίλια δυο θα μελετήσω, τη ζωή θα προσπαθήσω
να την κάνω πιο ωραία πιο καλή και πιο σπουδαία!



Όταν λίγο μεγαλώσω και ψηλώσω άλλο τόσο,
θα διαβάσω, θα σπουδάσω και πολύ ψηλά θα φτάσω.

Τι θα γίνεις, τι θα γίνω;
Ξακουστός ηθοποιός, μοντελίστ, αισθητικός
ή δασκάλα σε σχολείο ή θ' ανοίξω ανθοπωλείο!

Τι θα γίνεις, τι;
Γεωπόνος, δικαστής, πυροσβέστης, λογιστής,
καπετάνιος, δικηγόρος, μαραγκός, αεροπόρος!

Χίλια δυο θα μελετήσω, τη ζωή θα προσπαθήσω
να την κάνω πιο ωραία πιο καλή και πιο σπουδαία!

Μια ωραία δραστηριότητα που δημιούργησε προβληματισμό στην τάξη ήταν η εξής: Υπήρχαν κάποιες καταστάσεις προβλήματα στις οποίες κάθε φορά χρειαζόταν και ένας επαγγελματίας να δώσει λύση. Τα παιδιά λοιπόν προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιον χρειαζόμαστε και να βρουν την απάντηση στις καρτέλες.




Αφού ασχοληθήκαμε με πολλά διαφορετικά επαγγέλματα, αποφασίσαμε να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι  και να ψηφίσουμε το αγαπημένο επάγγελμα της τάξης. Τα παιδιά πρότειναν μερικά από αυτά που τους αρέσουν για να τα "παίξουμε" και έτσι κάναμε εκλογές. Ένας μικρός πίνακας αναφοράς, τα ψηφοδέλτια, ένα κουτί για κάλπη, καταμέτρηση και το αποτέλεσμα ισόπαλο: Ζαχαροπλάστης και Γιατρός! 



Έτσι λοιπόν καλέσαμε έναν παιδίατρο στο σχολείο που τον περιμένουμε αυτή την εβδομάδα και κανονίσαμε μια επίσκεψη σε ένα εργαστήριο ζαχαροπλαστικής. Ταυτόχρονα προγραμματίζουμε καινούριες δραστηριότητες σχετικά με τα συγκεκριμένα επαγγέλματα.

Φυσικά τα παιδιά δήλωσαν το τι τελικά θα γίνουν όταν μεγαλώσουν...


και τέλος προσπάθησαν να συμπληρώσουν το παρακάτω φύλλο εργασίας με λίγη δυσκολία αλλά αρκετή επιτυχία!


Αυτά προς το παρόν...έπεται και συνέχεια!







4 σχόλια:

  1. Πάρα πολύ ωραίος ο τρόπος που δούλεψες το θέμα! Και πολύ πρωτότυπη η ιδέα σου με τις κάρτες που περιέγραφαν το πρόβλημα και βρίσκατε λύσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ.ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ πολύ!Νομίζω κι εμένα αυτή η δραστηριότητα μου άρεσε περισσότερο,ιδέα όχι εξ' ολοκλήρου δική μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστώ Ειρήνη μου για τα καλά σου λόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή